חריטה על מתכת – כך תעשו את זה נכון

חריטה על מתכת היא אמנות לא פשוטה, בכתבה הבאה נציג בפניכם את כל הדרכים לחריטה איכותית על מתכת, ואת היתרונות, החסרונות ומידת ההתאמה של כך דרך. כל תוכלו לצאת לדרך כשיהיו בידכם כל הכלים וכל המידע ותהיה לכם האפשרות לבחור הפתרון הטוב ביותר עבורכם ועבור הפרויקט שלכם.

קודם כל – מה זה אומר חריטה?

בפועל זו פעולה מאוד פשוטה, מסירים שכבות דקות יחסית מהמתכת. החריטה יכולה להיות לכל מטרה, פרקטית, תעשייתית, אומנותית או כל סיבה אחרת. היא יכולה להיות של דברים פשוטים וליניאריים או להיות מורכבת מאוד לרמה הכי גבוהה שיש בתחום. חשוב לזכור שהחריטה עצמה לא מגדירה את הצורה של המתכת אחרי עיבוד אלא רק מורידה ממנו שכבות בצורה מדויקת. כדי ליצור על החומר צורה, דפוס או כל אלמנט אחר נדרשת בחירת מתכת ועיבוד שלה בהתאם למה שרוצים, לפני החריטה עצמה.

שלושת סוגי החריטה העיקריים הם: חריטה ידנית/מכנית, חריטה באמצעות מחרטת CNC וחריטה בלייזר. ההבדלים המהותיים ביותר הם בין הידנית והשאר כיוון שהידינית היא השיטה היחידה שאין צורך בבית חריטה מקצועי וניתן לבצע אותה בכל בית עם מכשור לא יקר מדי, הבעייתיות היא במגבלות השיטה והקושי הפיזי בחריטה עצמה. אז באיזו שיטת חריטה על מתכת לבחור? נסביר ממש עכשיו:

חיתוך מדוייק במתכתחריטה ידנית/מכנית

איחדנו את החריטה הידנית עם המכנית מפני ששני אלו נחשבות היום למיושנות ומקבלות שימוש בעיקר אצל אנשים פרטיים או במקרים חריגים אחרים אצל בעלי מקצוע מומחים. ברוב המקרים חריטה ידנית נעשית בעיקר בחומרי גלם מעץ, עם זאת השימוש בשיטה על מתכות רכות קיימת ואינה מומלצת בדרך כלל. בפועל, מדובר בשימוש בסכין להב או סכין מסתובבת לצורך שיוף אקטיבי ונקודתי של האזור בו מתבצעת החריטה.

יתרונות: 

  • יכולת תיקון תוך כדי תנועה.
  • ניתן לעשות בבית (אך לא מומלץ)
  • פתרון מהיר

חסרונות: 

  • דורש עבודה רבה ולעתים פיזית
  • לא בר ביצוע בפרויקטים גדולים, מתכות קשות או חיתוכים מורכבים מאוד.

 

מחרטת CNC

בשמה המקצועי “כרסומת CNC” היא מכונה בתחום העיבוד השבבי שפועלת באופן ממוחשבת לחלוטין כדי ליצור חריטות בסיסיות עד מורכבות מאוד ואפילו בתלת מימד ובתכנון אלגוריתמי. המערכת מסוגלת לגלף, להקטין, לחורר, ולחרוט עד רמת הליטוש המוגמר.

כרסומת CNC מוגדרת כאיכותית בהתאם למספר המנועים העובדים על בסיס מספר הצירים שלה. במילים פשוטות, אם כל מנוע אחראי על פעולה מסוימת של הכרסומת, ולכל אחד פעולה מוגדרת וספציפית אז האיכות עולה. ברוב המקרים יהיו במחרטות CNC מקצועיות מקום להתקנת מקדחים מסוגים שונה כדי לדייק את החריטה.

יתרונות:

  • דיוק גבוה מאוד בשליטה ממוחשבת
  • מגוון פעולות ואפשרות “פיסול”
  • אפשרות לחריטה בתלת מימד

חסרונות:

  • הרבה מכוני חריטה ללא ידע מפעילים את הכלי
  • יש הרבה גרסאות לא איכותיות בשוק
  • גרסה איכותית יקרה מאוד

 

חיתוך מתכת בלייזר

חריטה בלייזר

בניגוד לחריטת לייזר ישנה, בה היה צריך משטח ישר עם תזוזה מינימלית – היום חריטה על מתכת באמצעות לייזר מתבצעת באמצעות מכשיר קטן ומדויק המקבל פקודות ממחשב (שם מתבצע התכנון המקדים). בזכות העדינות של קרן הלייזר ניתן לחרוט על אובייקטים מאוד קטנים ולרמת הדיוק המרבית. בזכות התכונה הזו, רבים פונים לחריטה בלייזר דווקא לעיצובים לא קונבנציונלים כמו כרטיסי ביקור, שעונים ופרויקטים מורכבים מאוד כמו שלטי ענק ולוחות כיסוי.

יתרונות:

  • דיוק מקסימלי לפרטים קטנים
  • עיצוב מקדים באמצעות מחשב ונראות המוצר המוגמר טרם תחילת העבודה
  • מהיר ויעיל למסות ולפרוייקטים קטנים וגדולים כאחד

חסרונות:

  • דורש הכרה וטיפול של מומחה
  • לא ניתן לשינוי מהרגע שהעבודה החלה

 

טיפ מהמקצוענים

פעולות חריטה רבות לא ניתנות לשינוי ברגע שהמוצר המוגמר בידיכם ולכן תנו חשיבות רבה ומחשבה מקדימה לפעולה ואופן הביצוע מהתחלה.

יצירת חריטה איכותית על מתכת לבית או לעסק נשמעת לפעמים כמו עבודה פשוטה, ולמען האמת הפעולה לא מורכבת מדי אם בוחרים בדרך מתאימה ומכינים את התכנית מראש. בכל מקרה, אנחנו ממליצים לפנות למומחה כדי לקבל עין מקצועית שתוכל לשפוך אור על הפרויקט הנפלא שלכם.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל שלב ונשמח לעמוד לשירותכם, ולסייע בשלב התכנון, החריטה או הביצוע קומפלט. אנחנו מתחייבים למחירים מעולים, לאיכות גבוהה וליחס מעולה.

עבודה מעולה ומהירה

הזמנתי כמה שלטים בחריטה לעסק ופנגרף סיפקה עבודה מעולה ומהירה במיוד. זמן האספקה היה מהיר מאוד והעבודה עצמה הייתה באיכות גבוהה

נדב גולדברג

רמה גבוהה

עשיתי הזמנה לפנלים חדשים למערכת בקרה במפעל . קיבלתי פנלים ברמה גבוהה ממש והם הגיעו ממש מהר

אבי אלחרר

אחלה שירות

הייתי צריך שלטים בחריטה לעסק וקיבלתי המלצה על פנגרף. יצרתי איתם קשר וקיבלתי אחלה שירות והמוצר הסופי יצא פצצה

שמעון גלנטי

שירות מהיר ועבודה מקצועית.

הזמנתי שלטים מפנגרף עבור המשרד עם חריטה על עץ לאחר המלצה. פנגרף סיפקו לנו את השילוט לפני הזמן שנקבע והשלטים היו ברמה סופר גבוהה עם גימור מושלם! מאוד כדאי לעבוד איתם.

ספיר אברהם

שירות משפחתי ומקצועי לאורך כל תהליך ההזמנה.

הייתי צריך כמות גדולה של מחזיקי מפתחות שקופים עם חריטה כמתנה לעובדים ובחרתי ללכת על פנגרף. לא ציפיתי לכזו רמת שירות גבוהה! מתחילת העבודה ועד לסיומה, פנגרף הוכיחו אכפתיות ומקצועיות ברמה שקשה למצוא היום בישראל. ממליץ בחום!

בן מרדכי

מוצר איכותי ושירות מדהים!

הייתי צריך אותיות עם חיתוך ברזל בצבעים שונים עבור עיצוב המשרד החדש שלנו והחלטתי ללכת על פנגרף לאחר המלצה. אין ספק שעשינו את הבחירה הנכונה ביותר, פנגרף היו קשובים לרצונות שלנו וסיפקו לנו מוצר איכותי תוך אספקה מהירה!

נמרוד סרור